Hold en kort pause og få bedre tid – Mindfulness til dig, der har travlt

Hold en kort pause og få bedre tid – Mindfulness til dig, der er travl

Når vi har travlt og føler os pressede, er det mest nærliggende for os, at sætte farten op.

Dette fører dog ofte til en følelse af stress og uro, og en fornemmelse af ikke at have tid nok.

På dette kursus vil du få korte og enkle teknikker til, at få fornemmelsen af, at du har bedre tid !

Jeg lover dig ikke mere tid, men kvaliteten af den tid, du har til rådighed vil ændre sig.

Kvaliteten af den tid du har til en opgave eller til at nå en deadline bliver ganske enkelt bedre.

Faktisk vil du efter dagens oplevelser få fornemmelsen af, at du ikke har tid til at lade være med, at tage en mindful pause, når du har travlt.

Kursusindhold og udbytte:

Kursusdagen er bygget op omkring den psykologiske teori, der ligger i de evidensbaserede Mindfulness programmer:

  • Mindfulness baseret stress reduktion (MBSR),
  • Mindfulness baseret kognitiv terapi (MBCT)

Ud over oplevelsen af bedre tid, er en anden væsentlig effekt, at det gavner både dit mentale og fysiske helbred, vi holder stress for døren, styrker vores evne til at holde fokus og overblik, og bliver bedre til at blive opmærksom på de valg der opstår undervejs. Både de valg, der opstår i løsningen af en opgave, men også de valg vi har og træffer i forhold til måden vi forholder os til opgaven på, som højst sandsynligt endda vil have indflydelse på udbyttet.

Du vil mærke effekten på egen krop under øvelserne i løbet af dagen.

Kurset giver et umiddelbart og værdifuldt afkast i form af et større mentalt overskud. Samtidig vil du opleve, at din evne til at finde indre ro øges og fremover bliver lettere tilgængelig.

Du får:

  • helt konkrete teknikker til at forbedre kvaliteten af din tid i en hverdag, hvor der er mange bolde i luften, mange og hurtige beslutninger der skal tages samt store informationsstrømme, der skal bearbejdes og omsættes.
  • hands-on teknikker til at berolige dig selv, forandre uro og mistet overblik til mere ro og overskud
  • viden om kroppen, hjernen og nervesystemet, og hvordan man kan påvirke det hele i en gavnlig retning.
  • teknikker til håndtering af tankemylder og forstyrrelser.

Vi vil bruge afspændingsøvelser, yogaøvelser, mindfulness meditationer, sanseøvelser og psykologisk kognitive øvelser.

Alle øvelser, som du kommer igennem i løbet af dagen, vil du få tilsendt efterfølgende, og jeg vil hjælpe dig med at implementere de virksomme og simple teknikker i din dagligdag, baseret på mine erfaringer fra dine kolleger i mediebranchen.

Flere af de kursister jeg har haft på kursus har stor gavn af små daglige øvelser på 5 – 10 min. Længere behøver det ikke at tage, før man mærker en virkning.

Vil du vide mere om workshoppen “Hold en kort pause og få bedre tid – Mindfulness til dig, der er travl” kontakt:

Mette Borregaard på telefon 2023 1932

eller på mail kontakt@mindfulness-odense.dk

Udtalelse fra en kursist, ansat på DR Fyn:

“Mette er en meget behagelig person, som har stykket et rigtig godt og meget brugbart kursus sammen. Kurset består både af teori og praktiske øvelser – og særligt øvelserne er meget konkrete og brugbare fra dag ét. De værktøjer, som jeg har fået med, gør jeg brug af dagligt, og jeg kan mærke, at de gør en forskel for mit mentale helbred. Min største anbefaling, hvis du vil have bedre styr på “øverste etage”.

Kontakt Mette her for info og tilbud på 2023 1932 eller på mail

Individuelle

Workshops

Linkedin